fbpx

information

Information Covid-19

 

 

Information med anledning av Covid-19/Corona

För oss i Göteborg Wind Orchestra är det viktigt att både ni som konsertbesökare och våra anställda känner sig trygga vid konsert i Kronhuset eller andra lokaler där vi ger konserter. Vi följer självklart rådande riktlinjer vilket just nu innebär att vi bland annat har begränsat antalet biljetter till 50 personer per konsert. Övriga åtgärder förklaras här nedan i frågor och svar.

 

Vågar jag besöka Kronhuset eller andra lokaler där GWO ger konserter?
Vi följer Folkhälsomyndighetens rekommendationer och anpassar konsertsalongen och övriga utrymmen för din och vår trygghet.

 

Går det att hålla avstånd i Kronhuset?
Vi ser till att tillräckligt avstånd kan hållas via tydlig kommunikation innan och under besöket, både i konsertsalongen och i övriga utrymmen.

 

Vad kan jag göra själv?
Kom till spelplatsen i god tid, håll avstånd, tvätta händerna och använd gärna handsprit. Följ våra publikvärdars råd och uppmaningar. Vänligen stanna hemma om du har sjukdomssymptom eller är förkyld.

 

Hur fungerar paus- och matservering?
Servering erbjuds på andra våningen i Foajé Karl XI där all servering sker på ett tryggt sätt och enligt rådande rekommendationer där vi undviker köbildning med mera.

 

Kan jag betala kontant?
Observera att vi på grund av smittorisken har tagit bort kontanthantering. Betala med kontokort eller swish.

 

Kan det hända att fler biljetter släpps?
Ja, om rekommendationerna ändras är det möjligt att vi ökar antalet biljetter, med fortsatt möjlighet att hålla avstånd i våra lokaler.

 

Får jag sitta bredvid mitt sällskap?
Konsertsalen har onumrerad placering, med uppmaning om på vilka platser i salongen vi rekommenderar att publiken sitter. Även om ni är i samma sällskap vill vi att ni sätter er med avstånd vilket våra konsertvärdar hjälper till med. 

 

Kan jag välja att lämna om jag känner mig otrygg?
Självklart. Det ska inte kännas otryggt att besöka konserten, och känner du att du behöver lämna så kan du prata med våra publikvärdar och få hjälp med ombokning eller byta till ett presentkort.

 

Kan jag avboka om jag blir sjuk?
Behöver du själv avboka på grund av exempelvis sjukdom hör du av dig till oss. Kontakta oss helst dagen innan konsert och du får då nya biljetter till annat speldatum eller presentkort.

 

Vad händer om konserten tvingas ställas in?
Om du har köpt biljett till någon konsert och den tvingas ställas in kommer vi att kontakta dig för byte, presentkort alternativt återköp. Vi kontaktar dig i första hand via e-post, i andra hand via telefon.

På Folkhälsomyndighetens hemsida finns frågor och svar om till exempel symptom på smitta och hur viruset smittar. Klicka här för att komma till deras hemsida.

 

Om ni har fler frågor eller behöver komma i kontakt med oss, vänligen skicka e-post till mail@gwo.se

X