fbpx

information

Information Covid-19

2020-12-27

VIKTIG UPPDATERING ANG COVID-19

Som vi tidigare informerat om så är alla musiker och även övrig personal på GWO uppsagda. Det låga stödet från Göteborgs Stad gör det inte möjligt med den sömlösa övergång för verksamhet och personal som vi önskat och förberett.

Detta betyder att ett antal musiker börjar året i arbetslöshet och först efter en tid kan anställas igen. De medel och personer som finns i verksamheten direkt från årsskiftet gör det dock möjligt att förbereda och successivt bygga upp ensemblekapacitet för att så småningom under året kunna verka som det GWO publiken känner. Givetvis styrs vad vi kan göra under årets början även av restriktionerna på grund av pandemin.

Vi arbetar för att kunna erbjuda vår publik på nya högkvalitativa musikupplevelser utifrån de nu givna förutsättningarna. Samtidigt är det ekonomiska läget fortsatt mycket utsatt och vi kan inte planera något långsiktigt som sträcker sig bortom 2021.

Uppdateringar kring Covid-19 och dess inverkan på GWO:s arrangemang kommer löpande att anslås på vår hemsida:
https://www.gwo.se/corona

Information med anledning av Covid-19/Corona

För oss i Göteborg Wind Orchestra är det viktigt att både ni som konsertbesökare och våra anställda känner sig trygga vid våra konserter och vi följer självklart rådande riktlinjer vilket just nu innebär att inga konserter spelas. Övriga åtgärder förklaras här nedan i frågor och svar.

 

Vågar jag besöka lokaler där GWO ger konserter?
Vi följer Folkhälsomyndighetens rekommendationer och anpassar konsertsalongen och övriga utrymmen för din och vår trygghet. Vi ser till att tillräckligt avstånd kan hållas via tydlig kommunikation innan och under besöket, både i konsertsalongen och i övriga utrymmen.

 

Vad kan jag göra själv?
Kom till spelplatsen i god tid, håll avstånd, tvätta händerna och använd gärna handsprit. Följ våra publikvärdars råd och uppmaningar. Vänligen stanna hemma om du har sjukdomssymptom eller är förkyld.

 

Kan jag betala kontant?
Observera att vi på grund av smittorisken har tagit bort kontanthantering. Betala med kontokort eller swish.

 

Kan det hända att fler biljetter släpps?
Ja, om rekommendationerna ändras är det möjligt att vi ökar antalet biljetter, med fortsatt möjlighet att hålla avstånd i våra lokaler.

 

Får jag sitta bredvid mitt sällskap?
Konsertsalen har onumrerad placering, med uppmaning om på vilka platser i salongen vi rekommenderar att publiken sitter. Även om ni är i samma sällskap vill vi att ni sätter er med avstånd vilket våra konsertvärdar hjälper till med. 

 

Kan jag välja att lämna om jag känner mig otrygg?
Självklart. Det ska inte kännas otryggt att besöka konserten, och känner du att du behöver lämna så kan du prata med våra publikvärdar och få hjälp med ombokning eller byta till ett presentkort.

 

Kan jag avboka om jag blir sjuk?
Behöver du själv avboka på grund av exempelvis sjukdom hör du av dig till oss. Kontakta oss helst dagen innan konsert och du får då nya biljetter till annat speldatum eller presentkort.

 

Vad händer om konserten tvingas ställas in?
Om du har köpt biljett till någon konsert och den tvingas ställas in kommer vi att kontakta dig för byte, presentkort alternativt återköp. Vi kontaktar dig i första hand via e-post, i andra hand via telefon.

 

På Folkhälsomyndighetens hemsida finns frågor och svar om till exempel symptom på smitta och hur viruset smittar. Klicka här för att komma till deras hemsida.

 

Om ni har fler frågor eller behöver komma i kontakt med oss, vänligen skicka e-post till mail@gwo.se

 

 

 

 

X